OMDAT U DE MEDIA MET EEN COMFORTABEL
GEVOEL TEGEMOET WILT TREDEN.

INTERVIEW VOORBEREIDING

Je wil meer bekendheid geven aan je bedrijf of organisatie?
Dan ga je de boer op met je verhaal. En daar hoort een mediastrategie bij. Het verdient aanbeveling mediaoptredens te oefenen. Niet omdat je het niet zou kunnen, maar omdat je de media met een comfortabel gevoel tegemoet wil treden, omdat je een goede indruk wil achterlaten bij je publiek en omdat je joúw boodschap over wil brengen.

Nou ja, willen? Je moet wel, in jouw positie…
Jouw bedrijf of organisatie staat in de belangstelling. En je bent verantwoordelijk. Het gaat om het belang van je klanten. Jullie hebben een nieuw product ontwikkeld. Of er is iets misgegaan. Nieuw beleid treft burgers, positief dan wel negatief. Een kwestie van verantwoording afleggen en uitleg geven, dat hoort erbij voor iemand in jouw positie. Daar is oefening voor nodig.

Wordt het dan zo’n gekunsteld ingestudeerd praatje?
Weinig behoeft zoveel oefening als ‘gewoon’ jezelf zijn voor de camera.

Je vraagt je af wat je leert tijdens een mediatraining?
Je leert onder andere

  • je boodschap kernachtig te verwoorden en over te brengen op de lezer, kijker en/of luisteraar
  • rekening te houden met het perspectief van de journalist, zonder je eigen boodschap uit het oog te verliezen
  • de do’s en de don’ts van mediaoptredens voor camera, radio en geschreven pers
  • om te gaan met moeilijke vragen van de journalist
  • ontspannen te spreken
  • jouw persoonlijke stijl te vinden en te ontwikkelen
  • afspraken te maken over de publicatie

Wat hebben debattraining en mediatraining met elkaar te maken? Is er voorafgaand aan de besluitvorming goed gedebatteerd over de kwestie? Dan is uitleg geven appeltje eitje. Je kent dan immers alle tegenargumenten en weet ook waarom ze niet doorslaggevend zijn.

De training kost € 1200,- per dagdeel, excl. Btw. Ik kom naar je toe. Als je liever op een externe locatie zit, kan dat ook. Je kunt een specifiek (media)optreden oefenen of je kunt aan je algemene media- en interviewvaardigheden werken. Bij deze training is er plek voor 1 tot 3 deelnemers.

Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.